Sešlo se přes třicet osob. K preventivní akci si město jako partnera vybralo společnost KreBul, o.p.s., která pracuje se seniory, osobami se zdravotním postižením i osobami v krizi.
V programu vystoupili „šmejdi“ (herci – pracovníci KreBul, o. p. s.) s praktickou ukázkou nabídky Senior mobilu. Naletěli téměř všichni. Hned na počátku všechny individuálně přivítali, nechali podepsat prezenční listinu a hned předali malý dárek. Všichni podepsali prezenční listinu, na které „šmejdovskou taktikou“ vylákal jeden z nich i kontakty. Přednáška pokračovala nabídkou Senior mobilu za výhodné ceny. Přítomní si vylosovali slevy a pak již přicházeli před ostatní a dostávali skutečně výhodné „nabídky“ … Někteří byli připraveni dokonce i zaplatit. Na závěr byla také ukázka vrácení zboží. Bylo to velmi přesvědčivé, ale pak se herci museli odhalit, protože někteří z přítomných jim začali minimálně v duchu nadávat: „Vy jste ale „šmejdi““.
Podařilo se.
Podařilo se vyzkoušet si něco na vlastní kůži a s vlastním prožitkem to má ohromnou cenu, význam a smysl. Tak jako toto setkání zaplněném sále KreBulu s praktickými radami, jak nenaletět!
Nejzajímavější snad i nejvtipnější na celé akci bylo, že prostřednictvím Klubu SenSen, který podporuje Charta 77/Nadace Konta bariéry jsme získali sponzorsky pro prachatické seniory několik desítek mobilů (značky Samsung a Nokia), které všichni přítomní při odchodu skutečně zdarma získali.
Základní informace
Příklady klamavé obchodní praktiky
Příklady agresivní obchodní praktiky
V případě, že se domníváte, že vůči vám podnikatel použil nekalou obchodní praktiku, obraťte se na Českou obchodní inspekci, popř. přímo na dozorový orgán pro jednotlivé oblasti (telekomunikace, energetiku, finanční služby).
Např. v roce 2015 proběhlo 36 kontrol ČOI a z toho 93% porušení pravidel u předváděcích akcí.
A jak na závěr organizátoři z KreBulu napsali, přečtěte si:
Pravidla:
1. Přesvědčím se, komu otevírám!
2. Nejezdím na předváděcí akce!
3. Vždy si přečtu, co podepisuji!
4. Nekupuji nic, co nepotřebuji!
5. Dívám se na kvalitu!
6. "Akce" nemusí být vždy akční cena!
7. Dávám si pozor na "výhry", bývají často těžce zaplacené!
Děkujeme Jiřímu Gabrielu Kučerovi a Zdeňkovi Krejsovi za dobře odvedenou práci.
Hanka RH+
Občanská poradna
Informační centrum pro mládež
Vzdělávací centrum
» O občanské poradně
» Hlavní okruhy poradenství
» Vedlejší okruhy poradenství
» Úrovně poskytovaných služeb
» Způsob poskytování služeb