Občanská poradna ICM FOOD.BODY.LIFE Dobrovolnické centrum Senior Point Podpořte nás Projekty EU Veřejná sbírka Osobní asistence Obchůdek

ICM Prachatice

Informační centrum pro mládež PrachaticeInformační centra pro mládež všeobecněHlavní činností Informačního centra pro mládež PrachaticeKontakt ICM PrachaticeERYICARemix

Aktuality

Aktuálně připravujemeAktuálně pro vásBrigády a volná pracovní místaSpotřebitelstvíInformace AICMDobrovolnictvíZpravodaj ICMPublikace ke staženíEvropské příležitostiKulturní servis

Region

Region PrachaticeTipy na výletyPřehled informačních místPřehled důležitých kontaktůPřehled informačních míst v regionu PrachaticeOdkazy na weby region Prachatice

Cestování

Cestování v regionuCestováníPamátky v ČRCestování v zahraničí

Vzdělávání

Vzdělávání v regionuVzdělávání v ČRVzdělávání v zahraničí

Práce

Práce v regionuPráce v ČRPráce v zahraničí

Volný čas

Volný čas v regionuVolný čas v ČR

Sociálně-patologické jevy

Sociálně patologické jevy v regionuSociálně patologické jevy

Občan a společnost

Občan a společnost v regionuObčan a společnost

Mládež v EU

Mládež v EU

Sociální skupiny a hnutí

Sociální skupiny a hnutí

Zdraví

Zdraví

Ekologie

Ekologie

Adaptační kurzy pro VOŠs a SPgŠ i obor Zdravotní sestra

První ročníky Vyšší odborné školy sociální a Střední pedagogické školy Prachatice s oborem Předškolní a mimoškolní pedagogika, Pedagogické lyceum a Zdravotní sestra zažily sebepoznávací kurz. 

Cílem adaptačního kurzu bylo bližší poznání se účastníků navzájem, bližší seznámení skupin ve třídě, naučení a zapamatování jmen, poznání se navzájem a stmelení třídního kolektivu, zaměření se na týmovou spolupráci, sebepoznání, a zároveň připravit je na pedagogickou a zdravotnickou činnost. Realizace programu byla rozdělena na jednotlivé třídy tak, aby korespondoval s jejich oborem. 

Projekt byl realizován formou vzdělávacích aktivit s ohledem na psychologii, vývojovou psychologii, pedagogiku, sociální pedagogiku, pedagogiku volného času, pedagogiku zážitku, kdy účastníci jedinečným způsobem prožili situace a pomocí participace, snahy společně pracovat na cíli, přispívali ke zdravému třídnímu kolektivu a spokojené třídě zvláště v oblasti týmové spolupráce.

Žáci např. využili techniku brainstorming, tedy metodu, kdy hledali nové nápady v řešení – zvláště při vymýšlení strategií. Nebáli se diskutovat a sdělovali svůj názor. Rozhovor mezi facilitátory (učiteli i realizátory programu) a účastníky navzájem, se nesl v duchu jednotného tématu se snahou najít cíl řešení. Byly zařazeny energizery, aby se skupinka probudila a zaktivizovala. Dále byla zařazena (sebe)reflexe po každé aktivitě/bloku aktivit, kdy účastníci hodnotili nejen svůj stav, ale i postoje k připravenému programu a postojům účastníků k dané aktivitě či vyjadřovali své emoce. Byly jim sděleny rady ohledně použití her a nahlédli „pod pokličku“ toho, jak s danými hrami pracovat a kdy je použít. Zpětná vazba byla vždy zaměřena na daný obor: Např. při hře „Červená Karkulka“ se u „1PMP“ zaměřila na bezpečnost při aktivitách s dětmi, u „1S“ zase na možnost pracovat s pohádkou u dětí se syndromem CAN.

Po každém bloku byla provedena zpětná vazba se žáky. Pro žáky se zpětná vazba stala nástrojem techniky, jak využít získané zkušenosti v běžném životě či třídním kolektivu. Žáci sami hledali nové způsoby řešení.

 

 

 

Za VOŠs a SPgŠ i KreBul, o. p. s.

Mgr. Klaudia Pospíšilová

Mgr. Jiří Gabriel Kučera, DiS.

Mgr. Zdeněk Krejsa, DiS.

Jakub Imbera

Občanská poradna

Informační centrum pro mládež

Vzdělávací centrum

» O občanské poradně
» Hlavní okruhy poradenství
» Vedlejší okruhy poradenství
» Úrovně poskytovaných služeb
» Způsob poskytování služeb

» Kdo jsme
» Služby
» Kontakt

» Co nabízíme
» Školící místnosti

Stránky www.krebul.cz provozuje obecně prospěšná společnost KreBul
Created by © 2024 WebCreative.info
All rights reserved.