Služba odborného sociálního poradenství je poskytována na čtyřech praktických úrovních a zahrnuje:
1. Informace: poskytování přesných a věcně správných informací ústní nebo písemnou formou (znění zákonů, právní úpravy, posouzení věcné správnosti podávaných dokumentů, kontakty na instituce apod.).
2. Rady: poskytování cílené rady na zakázku uživatele, strategie postupu, rozbor a nabídka alternativ pro řešení situace.
3. Aktivní pomoc: praktická pomoc při vyplňování formulářů, při psaní dopisů a podání (úřady, soudy apod.), vysvětlování obsahu dokumentů, pomoc s výpočty.
4. Asistence: činnost ve prospěch uživatele, která je vykonávána mimo občanskou poradnu.
a.) Doprovázení – poradce doprovází uživatele mimo poradnu na oficiální jednání, je v pozadí, sám aktivně nezasahuje. Je spíše morální oporou.
b.) Vyjednávání – poradce jedná v zájmu uživatele sociální služby s třetí stranou.
c.) Zastupování – poradci je dána plná moc oficiálně zastupovat uživatele při úředním jednání.