Práce s uživatelem služby se řídí Standardy kvality sociálních služeb, dále je v souladu s metodikami Asociace občanských poraden (Chartou občanských poraden a Etickým kodexem občanských poradců, které jsou uveřejněny na www.obcanskeporadny.cz) a dalšími vnitřními směrnicemi poradny. Poskytování odborného sociálního poradenství v rámci občanské poradny má charakter poradenského rozhovoru na základě „Eganova modelu práce s uživatelem sociální služby.“. Poradce je vyškolený sociální pracovník, který splňuje kvalifikační předpoklady stanovené zákonem o sociálních službách. Poradce realizuje jen
takové zakázky, které jsou v souladu s jeho kompetencemi, znalostmi, zkušenostmi a dovednostmi. Poradce se po celou dobu svého působení v poradně dále vzdělává.
Zájemce o službu nebo uživatel služby mají v rámci jedné návštěvy právo na 45 minut konzultace. Dle situace je pak zakázka uživatele buď zodpovězena již při první konzultaci, nebo je sjednán termín další konzultace. Počet následných konzultací zcela závisí na potřebách uživatele. Ze strany poradny není počet konzultací omezen.